دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

مشاوره آنلاين

مركز مشاوره ستاره

مشاوره آنلاين

۳۰ بازديد

خدمات مركز مشاوره آنلاين شامل مشاوره آنلاين و بمفهوم عام تر درمان از راه دور(Telemed) مي باشد، مي توان گفت كه مشاوره آنلاين و درمان از راه دور شاخه اي ازTele Communication (ارتباطات از راه دور) مي باشد.

روش اول در بخش كامنت ها پرسيده بشه و حداكثر يك ساعت پاسخ داده مي شود.

روش تلگرامي از طريق آدرس زير:

https://t.me/kanonmoshaveran_bot

روش سوم با دفاتر زير تماس بگيريد و مشاوره اسكايپي بگيريد.

 

گفته ميشود كه از تكنولوژي ارتباطات جهت ارتباط و درمان و نيز مشاوره در حوزه پزشكي و روانشناسي و حوزه هاي مرتبط مانند آنچه هدف ما در راه اندازي اين سايت ميباشد مثل روانپزشكي و روانشناسي استفاده ميكند.

مشخصاً سالها ( حداقل ۶ سال ) به استفاده از اين پديده در رشته روانپزشكي و رشته هاي مرتبط ( تمامي شاخه هاي روانشناسي و مشاوره ) علاقه مند شده و مطالعه و تحقيق نموده. همگام با پيشرفت هاي تكنولوژي ارتباطات و استفاده از اينترنت و تمامي ابزارهاي جديد ارتباطي، تغيير در نوع ارتباط سنتي و هميشگي با بيماران و مراجعيني كه نياز به مشاوره از راه دور دارند الزامي واجتناب ناپذير است.
اهداف و علل انتخاب مركز مشاوره آنلاين به عنوان روش نوين ارتباطي در حوزه پزشكي:
۱)گسترش اين شيوه  و وجود آن، فلسفه وجودي ابداع اين شيوه، خود به خود استفاده از آنرا الزامي ميكند. به عنوان مثال موبايلكه بعد از معرفي به عنوانك وسيله ارتباطي از وسيله اي كه امكان استفاده از آن اختياري و تجملي است به وسيله اي كه استفاده از آن ضروري است تبديل گشت.

در مورد اينترنت وفضاي وب و دنياي مجازي ارتباطات نيز همين فرايند در حال گسترش است بنابراينك دليل فلسفه علمي براي ضرورت  استفاده از آن احساس ميشود « اينكهك ابزار جديد محصول نياز جديد و ايجاد نياز جديد از طريق ابداع ابزار جديد»
۲)امكان جديد به وجود امده توسط اينترنت و وب راهي است براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات و معلومات، داده ها و اكتشافات در حوزه هاي گو ناگون علوم و معاف بشري در اين مورد خاص ( پزشكي، روانپزشكي و روانشناسي ) قطعاً امكانات اخير در حوزه تكنولوژي ارتباطات و جهان اينترنت سرعت توليد علم و فرايند  اصلاح و تغيير وتكامل معلومات مبلغ دانش را بيشتر و روند تكامل علوم را جهت و سرعت مطلوب بخشيده است و اين عصر حضور اينترنت را با دوران قبل از آن كاملاً متمايز ميسازد.
۳)اختصاصاً در رأس مشاوره از راه دور و روانپزشكي و روانشناسي از راه دوردايل ضرورت استفاده شامل موارد زير است:

الف)موضوع Stigma (انگ و بر چسب بيماري)

      همه متخصصين و مشاورين در  حوزه هاي روانپزشكي و روانشناسي با مورد محروميت استفاده از مشاوره ها و درمانهاي روانپزشكي و روانشناسي به دليل اجتناب از بر چسب « بيمار اعصاب و روان » اشنا هستند كه در نظام هاي بسته تر، شهرهاي كوچكتر وبعضي از فرهنگ ها و خورده فرهنگ ها بيشتر مشاهده ميشوند. اينترنت به دليل ايجاد Privacy (حريم خصوصي) بيشتر، نگاه نظاره گر و مداخله جوي اجنماع را كمتر كرده واحساس امنيت بيشتري به فردي كه نگران دريافت اين بر چسب از طرف اجتماع است را ميدهد. نتيجتاً موضوع بر چسب بيماري رواني براي فردي كه نيازمند كمك است ولي مراجعه نميكند دليلي براي ضرورت استفاده از اينترنت در حوزه هاي مورد بحث است.
ب) دوري نقاط جغرافيايي

در كشورهايي با مساحت زياد كه فواصل شهرها و روستاها از مراكز بزرگ وا دسترسي به مشاورين متعدد با صلاحيت هاي تخصصي بالاتر و بيشتر به ويژه از نظر تعداد و امكان مراجعه حضوري را منتفي ميكند مشاوره از راه دور و نيز مشاوره آنلاين امكان مساوي براي بهره مندي از اينگونه خدمات در حوزه مشاوره و درمان را فراهم ميكند و اين در مورد ارتباط ملل و كشورهاي مختلف درك زمان نيز قابل استفاده است كه ناشي از اين ويژگي اينترنت است كه مرزهاي جغرافيايي تأثيري براي ارتباطات انساني و در اينجا رابطه پزشك و بيمار و مشاوره درمان جو وجود ندارد.

ج)  گستره و امكان زماني بيشتر براي دسترسي به خدمات پزشكي، روانپزشكي ومشاوره ارتباط ازطريق اينترنت با مشاور، روانشناس و پزشك محدوديت زماني كمتري دارد بديهي است مراجعه  حضوري نياز به تنظيم وقت و محدوديت زماني به مراتب بيشتر از ارتباط از طريق اينترنت را دارد.

د) امكان مشاوره بين متخصصين پزشكي و روانپزشكي رابط و نيز كار گروهي و (Team Work) بين پزشكان، روانپزشكان و روانشناسان :

بديهي است ابزار و فضاي سايبري امكان اين مشاوره بين متخصصين و كارشناسان اموزه هاي مرتبط و مختلف را به وضوح تسهيل ميكند.

۴)توليد و گردش اطلاعات با حجم زياد و تغيير تكامل ايده ها،فرضيه هاي علمي در حوزه هاي مورد بحث:

موضوع اخيركي از مهمترين اركان فلسفه وجودي و نيز تكاملي در رشته ارتباطات از راه دور و در ايتجا تله مديسن است. سرعت توليد، تبادل  و تغيير تكامل اطلاعات علمي از زمان حضور اينترنت به بعد باك تغيير اساسي و بنيادي از باب مباحث شناخت شناسيEpistemological)) مواجه شده است. ا

يدها فرضيه وا داده ها به سرعت از طريق اينترنت انتشار و در دسترس بقيه دانشمندان قرار گرفته و فرايند نقد و ازمايش و تغيير و تكامل و ايجاد فرضيه هاي جديد را طي ميكند در اينجا من اصطلاح (خرد جهان بشري سيال و مجازي) را انتخاب كرده ام. به عنوان يكك كل برآمده از اجزا خرد فردي كه در فضاي اينترنت به هم متصل ، مرتبط و دارايك هويت و تشخّص جديد ميشوند.

موضوع فوق به تفصيل در مقاله اي ارائه خواهد شد.

در اينجا نكته مهم براي عام مردم و افراد غير متخصص استفاده روز افسون از اين منبعبي انتهاي داده ها و اطلاعات علمي است چيزي كه مرز بين دانش تخصصي و استفاده عموم براي آن را اشكارا كمرنگ تر ميكند.
۵)آنلاين تراپي و مشاوره آنلاين به عنوان يك سبك زندگي نوين در حوزه ارتباطاتNewLifeStyle))

از اين چشم انداز: مشاوره آنلاين نه به دليل اينكه ضرورت است كه نياز جديد بلكه رويه و سبك زندگي است (Life Style) روشن تر اينكه؛ بعضي از رويه ها و سبك ها در زندگي به دليل آنكه در دوره زماني انسانها در ان دوره جزئي از سبك زندگي در دوره تمدني است استفاده از تكنولوژي ارتباطي نوين ( Tele Communication)؛ از چشم اندازAnthropologic Cultural ( انسان شناسي فرهنگي) جزئي ازفرهنگ انسان معاصر است و مسلماً اين سبك به انسان اين دوره و عصر كنوني تحميل ميشود و هرگونه اجتناب وا مبارزه باعث حذف تفكر مقابل اين روند خواهد بود و در اينجا درك بيشتر ما، ( به عنوان پزشك، درمانگرا مشاور) اين موضوع فوق باعث سازگاري و تحول ما با شرايط زماني خواهد بودعني استفاده از ايده هاي نو در حوزه تكنولوژي ارتباطات نوعي انطباق تكاملي رشته هاي مورد نظر با شرايط زماني (عصري و دوراني) ميباشد.

۶) تعريف شهروندي الكترونيك و ايجاد هويت مجازي در كنار هويت واقعي:

بديهي است در عصر اينترنت و شبكه هاي مجازي ارتباطي ما با دو نوع هويت مواجه هستيم:

يكي هويت واقعي كه برمبناي تمامي شاخصه هاي تعريف فرد انساني از ديدگاه فلسفي و روانشناسي است ونيز هويت مجازي كه در شرايط جديد، هر فرد  در شبكه مجازي با هويت جديد مجازي ارتباط جديدي ايجاد ميكندكه نياز هاي واقعي و مجازي در ان گنجانده ميشود.

مسلماً اين ارتباطات در حوزه هاي گوناگون خواهند بود؛ در حوزه پزشكي و يا مشاوره آنلاين غير آن فرد نيازمند بستري مجازي در فضاي سايبري براي ارتباط خواهد بود واينجا ما بايد ان بستر را فراهم كنيم.   علل و دلايل فوق الذكر از مهم ترين دلايل وعلل ضرورت ايجاد و توسعه تله مديسن و مشاوره انلاينا هرگونه امكان ديگري در فضاي چارچوب سايبري ميباشند.مشاور آنلاين

ما در اين برهه تصميم به راه اندازي اين سايت كرديم چون دلايل بسيار قوي براي توجيح ان داريم كه قبلاً ذكر شده است بديهي است از همه همكاران متخصصين در رشته هاي پزشكي، روانپزشكي، روانشناسي و مشاوره تقاضاياري داريم تا اين گام مهم و بزرگ در راستاي توسعه همه جانبه علمي و كاربردي با هدف هم نوع دوستي و هم پيشرفت ملي برداشته شود.

تمامي مطالب ارائه شده قابل نقد، تصحيح، اصلاح، تكميل ويا تكامل است. خواهان ارتباط، ارسال نظرات و نظريات همه دانشمندان و دانش پژوهان در حوزه هاي مرتبط به ادرس ارائه شده سايت هستيم بديهي است مقالات و نظرات با اسم و عنوان و تصوير عزيزاني كه با ما همكاري وا ارائه طريق كنند درج خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.