دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

رهيات درماني خط زماني

مركز مشاوره ستاره

رهيات درماني خط زماني

۳۲ بازديد

رهيافت درماني خط زماني توسط تاد جيمز توسعه يافت.

رهيافت درماني خط زماني شامل درمان در سطح ناهوشيار مي باشد و به درمانجو اجازه مي دهد تا بر روي عواطف منفي مربوط به تجربيات گذشته كنترل داشته باشد و برنامه ريزي دروني آنها را تغيير دهد.

خط زماني يك شخص، نشانگر آلبوم تصاوير ذهني و تونايي او براي تمايز قائل شدن بين تصاوير گذشته و تصوّرات خودش نسبت به آينده مي باشد.

در اغلب موراد، برنامه ريزي ذهني مكانيزمي مي باشد كه مربوط به اظهارات بيروني احساسات مي باشد.

هدف از رهيافت درماني خط زماني

هدف از رهيافت درماني خط زماني عبارت از تغيير ماهرانه و ناهوشيار در الگوهاي رفتار درمانجو مي باشد، به نحوي كه آنها مي توانند بر مبناي شرايط فعلي، تجربيات گذشته را بيان كنند و واكنش هاي صورت گرفته آنها در موقعيت فعلي، مربوط به احساست و عواطف حوادث زندگي گذشته آنها نباشد.

اين تكنيك بر مبناي برنامه ريزي مجدد واكنش شخص و مكانيزم رفتاري وي مي باشد، به نحوي كه منجر به ايجاد حس بهزيستي مناسب در وي مي شود.

روش درمان خط زماني منجر به ايجاد نتايج با ثباتي مي شود كه مي تواند در طول چندين هفته به دست بيايد.
بازي درماني
نظريه سيستم ها
روان شناسي ورزشي و فيتنس
روش هاي رهيافت درماني خط زماني

رهيافت درماني خط زماني شامل يك نمونه برداري از تكنيك هاي مختلفي مي باشد كه منجر به توانمند سازي فرد براي كنترل زندگي گذشته آنها مي باشد.

اغلب افراد، از طغيان هاي عاطفي و يا اقدامات نا آشنا رنج مي برند و دليل آن را نمي دانند.

عواطفي از قبيل افسردگي، عصبانيت، ترس، همدردي و يا ناراحتي از جمله علائم مربوط به احساسات منفي هستند كه منجر به ممانعت از واكنش فرد در حالت پيك يا حداكثري مي شود.

در اغلب موارد، در اظهارات كلامي ما عقايد محدود كننده اي مشخص است. اين عقايد در نتيجه تجربيات گذشته ايجاد شده است و ما آن را با ساختار دروني خودمان تركيب مي كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.