یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

هيپنوتيزم عميق از چيستي تا روش ها

۳۶ بازديد

هيپنوتيزم عميق نوعي روش درماني مي باشد كه شامل مولفه هايي از جادوگري، بوديسم، روان شناسي شفاف و هيپنوتيزم درماني مي باشد.

اولين هدف هيپنوتيزم درماني كمك به افراد است تا آنها بتوانند به يك تغيير اساسي و پايدار در ذهن، بدن و روح خود دست يابند.

متخصصان سلامت روان با استفاده از ارزيابي هاي فكري و روحي و همچنين تكنيك هاي هيپنوتيزم درماني، مي توانند به افراد كمك كنند تا مشكلات عميق خود را كشف، بررسي و رفع كنند و به يك بهبود در درمان و رشد دست يابند.

هيپنوتيزم عميق از چيستي تا روش ها
هيپنوتيزم عميق

    توسعه هيپنوتيزم عميق
    هيپنوتيزم به چه نحوي كار مي كند؟
    هيپنوتيزم براي چه افرادي مفيد مي باشد؟
    چه كساني هيپنوتيزم عميق را ارائه مي دهند؟
    محدوديت ها و نگراني ها

توسعه هيپنوتيزم عميق

هيپنوتيزم عميق در دهه ۱۹۹۰ و توسط دكتر عيسي گوسياردي[۱]و همزمان با شروع تحقيقات وي در مورد بهبود عاطفي، معرفي شد.

گوسياردي به اين نتيجه رسيد كه شناخت درماني مرسوم يك روش ناقصي مي باشد و به دنبال روش درماني گشت كه مشكلات موجود را عميقا شناسايي كند.

وي مشاهده كرد كه روان درماني تا يك حدودي، روش مفيدي مي باشد ولي ماهيت كنترلي هيپنوتيزم تلقيني، و آن چيزي كه در جامعه به عنوان تكنيك اريكسونين[۲]  شناخته مي شود را رد كرد.

گوسياردي بر اين باور بود كه روان درماني از نوع مورد ذكر شده، همانند تغيير و اصلاح رفتاري به صورت ناخود آگاه مي باشد و نتيجه گيري كرد كه آن چيزي كه مورد نياز است روش درماني مي باشد كه مي تواند به جاي علائم مشكل، ريشه هاي مشكل را بشناسد.
“سايت مشاوره خانواده“

پاسخگويي شبانه روزي – ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱۲۲۶۸۹۵۵۸ – ۰۲۱۴۴۰۳۴۴۹۰

    همه روزه بجز برخي تعطيلي هاي رسمي ۹صبح تا ۱۱ شب

هيپنوتراپي عميق و مطالعات دكتر گوسياردي

مطالعات دكتر گوسياردي در زمينه انسان شناسي، مذاهب مختلف و فرهنگ هاي متفاوت منجر به توسعه بيشتر فلسفه خود وي در مورد رشد و تغيير روحي شد. وي نشان داد كه انتقال فرهنگ يك جامعه به جامعه ديگر، يا آن چيزي كه وي پوشش فرهنگي ناميده است، باعث شده است كه افراد از خود هاي اصلي شان فاصله بگيرند.

گوسياردي بر مبناي هيپنوتيزم عميق در هر دو مورد چارچوب هاي روحي نتيجه گيري كرد كه براي كمك به افراد براي شناخت خود، جادوگيري و بوديسم بيشتر از ساير موارد مورد استفاده قرار مي گيرد.

دكتر گوسياردي دكتراي خود را در روان شناسي شفاف و آشكار به دست آورد و باعث شد وي به رهيافت درماني دست يابد كه براي يكپارچه و تركيب كردن تجربيات خود به آن نياز مند بود.

وي تكنيك هاي هيپنوتيزم درماني ، رويه درماني جادوگري، مفهوم بوديسم از درد و مدل هاي درماني مشاوره اي روشن و آشكار مربوط به هيپنوتيزم عميق را با هم ادغام كرد.

اين امر باعث شد كه روش درماني استفاده شده در اين رهيافت، سريع تر انجام شود و در حال حاضر در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گيرد.
هيپنوتيزم عميق به چه نحوي كار مي كند؟

هيپنوتيزم عميق براي كمك به افراد طراحي شده است تا آنها به خود هاي واقعي دست يابند، واكنش هاي دفاعي مشكل زا را از بين ببرند، و درمان خود را تسهيل بخشند.

افرادي كه در روش درماني هيپنوتيزم عميق شركت مي كنند، حضور فعالي در فرآيند تغيير دارند.

هر چند كه روش درماني هيپنوتيزم عميق بر مبناي عادت هاي فكري و روحي مي باشند، ولي نيازي ندارد كه مشاركت كنندگان مبناها و عقايد مذهبي مورد استفاده را باور و يا حتي نسبت به آن شناخت داشته باشند.

اين يك فرآيند تجربي است كه به شركت كنندگان اجازه مي دهد تا به يك وضعيت تغيير يافته از شخصيت برسند، موانعي را كشف كنند كه آنها را “راكد و ثابت” نگه داشته است، و به يك قدرت شخصي دست يابند كه منجر به بهبود وضعيت آنها گردد.

درمانگران هيپنوتيزم عميق بر اين باورند كه واكنش ها به آسيب و استرس، در يك سطح ناخود آگاه انباشته مي شود و بنابراين بايد از طريق دسترسي به ناخودآگاه حل شوند.

اينجا هست كه روان درماني مي تواند مفيد باشد.

درمانگران هيپنوتيزم عميق از تكنيك هاي روان درماني بر مبناي صدا استفاده مي كنند تا به راحتي وضعيت شركت كنندگان را در مورد هوشياري تغيير دهند و آنها به يك شناخت بهتر دست يابند.

متخصصان، افراد درمانجو را از طريق انجام پروسه درماني به منبع “انرژي حيات شان” راهنمايي مي كنند و به آنها كمك مي كنند تا اين نيرو را به صورت احشايي و ملموس تجربه كنند.
هيپنوتيزم عميق بر مبناي فلسفه غربي

هيپنوتيزم عميق بر مبناي فلسفه غربي ايجاد شده است و در برخي سطوح با رهيافت درماني غربي معمول ، تفاوت دارد. معمولا دوره ها به صورت زير انجام مي گيرند:

    دوره اول: متخصصان از شركت كنندگان يك مجموعه سوالات ارزيابي در مورد بيوگرافي عاطفي خودشان مي پرسند و مشكلات بيان شده آنها را بررسي مي كنند. در طول ارزيابي، متخصصان به صورت منظم جواب ها و واكنش هاي شركت كنندگان را مستند مي كنند. اين امر منجر به ايجاد چيزي مي شود كه به عنوان برنامه ريزي عاطفي شناخته مي شود. اين برنامه ريزي علائم، حوزه هاي مشكل زا، حالت هاي تدافعي، قدرت ها، وقفه ها و الگوها را مشخص مي كند. برنامه ريزي عاطفي به عنوان نقطه شروع راهنمايي مربوط به كار درماني مورد استفاده قرار مي گيرد.
    دوره دوم: شركت كنندگان با داشتن برنامه ريزي عاطفي كه آنها را راهنمايي مي كند، معمولا در اواخر دوره اول آن چيزي را كه مي خواهند بر روي آن كار كنند را شناسايي و مشخص مي كنند. در شروع دوره دوم، معمولا شركت كنندگان با يك وضعيت تغيير يافته از هوشياري شروع به كار مي كنند. شركت كنندگان از طريق نشان دادن رفتارهاي ناخود آگاه، درمانگر را راهنمايي مي كنند تا به بينش دروني دست يابد و در اين وضعيت تغيير يافته، يك مبنا و اساسي را براي كارهاي آينده ايجاد كنند. مفاهيم جادوگري از بازيابي قدرت و بازيابي روحي، با يكديگر تركيب مي شوند تا درمان و بازيابي، بهبود يابند.
    مرحله سوم: كارهايي كه در اين مرحله صورت مي گيرد اغلب به عنوان “برگشت هيپنوتيزم درماني” ناميده مي شود. اين يك پروسه بررسي وضعيتي است كه فرض شده است در گذشته وجود دارد. موقعيت هاي قبلي كه مي توانند منجر به مشكلات فعلي شوند، بهبود يافته اند و متخصصان مي تواند به فرد درمانجو كمك كنند تا رابطه خود را با اتفاقات گذشته تغيير دهند و در نتيجه علائم مربوط به وضعيت قبلي را كاهش دهند و فرآيند درماني را تسهيل بخشند.

همچنني دوره هاي آينده، براي ادغام بيشتر اين كارهاي برگشتي با تكنيك هاي از قبيل خواب درماني و بررسي بينش، مورد استفاده قرار مي گيرد تا دستاوردها و بهبودهاي درماني را نشان دهند.

شركت كنندگان مي توانند از علائم مربوط به دوره هاي اوليه درمان نجات پيدا كنند و در اغلب موارد، بعد از گذشت چند دوره كوتاه مدت، يك درك تغيير يافته از احساسات و عواطف بهزيستي را گزارش مي دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.